יום רביעי, 20 בינואר 2016

מתכון בסיסי לבצק שמרים


מתכון לבצק שמרים- 

מבצק זה ניתן לעשות לחמים, בסיס לפיצה ועוד 

(בסוף תמצאו סרטון קצר שמסביר כיצד להכין בצק שמרים - בעיקר כיצד ללוש אותו...|)



חומרים לעיסת שמרים ראשונה (ראש עיסה):
1/2 כוס קמח מנופה
2 כפות שמרים
1 כף סוכר
1/2 כוס מים פושרים

חומרים לבצק:
ראש עיסה
1 קילו קמח לבן מנופה
כ 3 כוסות מים פושרים
2 כפות שמן
1 כף מלח
1/2 שקית אבקת אפיה

אופן ההכנה:
  1. מכינים את עיסת השמרים הראשונה. מערבבים היטב את כל החומרים לעיסה בקערה ליצירת בלילה אחידה. מכסים את הקערה בניילון נצמד וממתינים כ 10 דק' עד שהבלילה תוססת (מופיעות בועות גדולות) ומכפילה את נפחה.
  2. מכינים את הבצק. מעבירים את הקמח המנופה לקערה גדולה, מוסיפים אליו את עיסת השמרים ומערבבים היטב. מוסיפים 2 כוסות מים פושרים ולשים ביד לעיסה אחידה. וממשיכים ללוש. במידה וחשים שהבצק קשה לעיבוד, מוסיפים עוד מעט מים פושרים ומטמיעים אותם בעיסה, עד שהבצק גמיש ונוח לעיבוד.
  3. מקמחים משטח נקי במעט קמח, מעבירים את הבצק אל המשטח המקומח, אוספים את הבצק לכדור ומתחילים ללוש. מומלץ לקמח מעט את הידיים על מנת להקל על פעולת הלישה. בעזרת כרית כף היד משטיחים את הבצק על המשטח ומקפלים אותו חזרה. חוזרים על הפעולה ומדי פעם מסובבים את הבצק. מוסיפים את המלח  ולשים  במשך כ 3 דק' עד שהבצק הופך גמיש יותר ומבריק ונוח לעיבוד. מומלץ מדי פעם לחבוט בבצק.
  4. יוצקים 4 כפות מים פושרים לקערה הגדולה פי שניים לפחות מכמות הבצק, מעבירים את הבצק לקערה, עוטפים את הקערה בניילון נצמד ומעליו מגבת מטבח. מניחים את הקערה במקום חמים להתפחה לחצי שעה. לאחר חצי שעה מסירים את הכיסוי מהקערה ומועכים את הבצק בעזרת אגרוף היד מספר פעמים על מנת להוציא ממנו את האוויר. מושחים את פני הבצק ב 2 כפות שמן, מכסים שוב בניילון ובמגבת מטבח ומתפיחים כשעה נוספת עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  5. מעבירים את הבצק למשטח מקומח קלות, מפזרים מעל את אבקת האפייה ולשים עד להטמעתה בבצק. מחזירים לקערה ומתפיחים לחצי שעה נוספת.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה